Wednesday, April 8, 2009

KARI!!!!


Adoila...
aku malu nyerr..setelah hidup selama 27 tahun ni..
baru ari ni aku blaja wat kari ikan!!!
hmm..aku suke gak mkn kari,tapi sgt x reti nak masak yerk..
hmm..di pendekkan cite..
aku ade beli skit ikan..so, asyik masak sambal je..
bosan lak laki aku kan..hehhe
jadi..aku nak TRY la wat KARI IKAN TENGGIRI...

Mula2 tu mcm x confident leh jadi tau.
.skali time mkn mlm..hmm...
X MENGECEWAKANNNNNNNN...
SODAPPPPP..TAPI X LA SMP TERANGKAT JUBO.
.
kahhhh...tapi boleh mkn ler..Amin..lega aku kari aku jadi.ngeh..ngeh...
tapi xde la bahan2 dlm tu..ikan semata2..hehehe..
satu perkembangan terbaru dari mak dina!!
chows...hek..hek..

13 comments:

eLYies said...

syabas bette...ko ader gak try masak kari..AKU..AKU..AKU??? langsung tak pernah..wakakakakaka..

ctm-cak'on said...

cayalah ibu dina, pasni leh masak kari ikan lau kakak nk dtg umah kamu ek, i like KARI IKAN! ekekekek

nasz said...

bagus la tu sya, perkembangan yg memberangsangkan!!! cantik kaler kari tu. teruskan belajar memasak..

el said...

aku pun bru2 ni msk kari ikan..dh lama beno x msk sejak kawin x penah pung..lgpun mil suke msk kari..ari2 kari..ko tau la org penang..xde kari x sedap..hehehehe...aku try msk kari cam mil aku sllu buat..kurang santan lebih kan asam jawa..perghhhh leh tahan gak weiii sedapnye...kahhhhhhhhh (angkat jubo sndiri)..syabas sya...ko telah kembang jubo eh bakat ko lg dlm industri masakan..(ayat x leh bla)

elly @ suely said...

nampak sodap... kari pon sodap hehehe...

shi3la said...

wahhhh tahniahhh..at lastt kannn menjadik jugakk..salam perkenalan..kiter link erkk

Cik Pah said...

dulu my mil pernah ajar masak segala jenis kari.. siap tulis resepi lagi untuk aku.. tapi entah mana tah resepi tuh hilang. skang kalau nak masak.. kene recall balik lah..anyway .. syabas wahai si ibu dina..

♥ Eda ♥ said...

hahaha...masam kah????sedap kah???? takpe sya..yg penting semangat mencube tu ade....aku dulu pun fail berkali2...lama2 tak heran dah..kahhhhh

virusatu said...

amboi..sedapnye nengok kari kau kak sya..tu baru tgk..belum mkn lagi tu..baguih ar..klu ader nasi depan aku ni mau aku tambah lebih2..hehehehehe

*HeRdA* said...

aku sm le mcm ell haa..jrg msk kari sbb klu blik umah mil aku sure kariiinyeee..lagi2 laki aku suke kari & lauk berkuah..aku lak suke msk kering mcm ko gak le..haha..anyway syabas betey!!! sekali sekala bg laki mkn lak kan..haha..jgn smpi laki2 kita tercirit sdh..haha..

FaizAmYAirieL said...

wah kari...kari melayu aku suke kari india x bape nk suke..ekeke..aku pon mcm yies..x penah langsung masak kari..kahhh...masak tempoyak penah la..

ppb_ppkp said...

ok la tu...napak rpa kari tu...
nak sedap lagi...letak asam jawa lebih..masam2 gitu...xpon tomato..

saveme_zero said...

syabas sya! akhirnya..menjadi kari mamak ko..ekekekek