Friday, December 19, 2008

DORA IN THE BLOG

Salam...
ni entry isnin lepas...petang mase kat ofis tu..ayah aku call..dia ckp balik keje krg singgah umah ayah aku..amek adik aku ..ayah maybe balik lewat..so,dia x moh tinggal sorang2..mak lak keje malam...so,aku sampai kramat dlm kul 6.30 ptg mcm tu...then tetiba adik aku ckp.."kak..x moh gi pasar malam kat situ ke?"..aku pun fikir2..hmm..ok la..leh cari makanan utk dinner skali..jommmmmm....hahaha..

Sampai2 je kat pasar mlm tu...menda pertama dina tunjuk "elon..elon...bob..bob" dia nampak belon gas gambo spongebob pulakkkkkk..adeh..pandai tul dorang ni niaga eh..depan2 pintu masuk dah jual belon...huh..aku wat x tau je...jalannn terus...sampai dlm tu..ade lak patung SI CIK DORA THE EXPLORER tu..adehhhh..lagi la dina "OWA...OWA...NAK..NAK..."adusssssss..

"pakcik..yg ni brape pakcik?"
"yg mane dik?"
"ni..yg budak ketot rambut straight ni!"
"owh..ni rm5 je dik..."
"ok...hmm..dina nak ke?"
"nak..nak...(sambil angguk2 pale dgn laju nyer)
"nah..pegang kuat2..krg jatuh la dora ko ni.."
"nak peyukk..nak peyukk(nak peluk)"
"hmmmmmm...."

Aku pun teruskan perjalanan.cari makanan utk dinner...adik aku nak pizza..(high taste ko ija...)..aku lak beli meehoon goreng je..dap gak...dina aku belikan ayam goreng...jadi itu je la dinner kami anak banak....alkisah ari ni..berkenaan CIK DORA kite...dari dlm kete..smp dlm umah x lepas2 di peluk nyer anak patung tu....konon2 adik dia kot????adik??whakkakaka...pastu..aku baru nak mandi..tetiba dgr dina ckp sambil pandang DORA dia tu "awak..awak..awak..nak peyuk...(sambil peluk)"HMM....TU LA ANAK AKU!!!

3 comments:

Mummy ILa said...

dora.. hehe.. izz pun kalau p tesco ampang tu dah pandai mintak belon. rm5 - 1 tu.. hehe..
nak x nak beli jela. anak sorang ok laa.. nanti adik badik dah ramai..ko tau la izz..mummy ko berkira je nak beli belon secoet tu. kahhh

Nur Syafawati said...

whkaakkka ila...jgn kate ko..aku ni anak sorang pun berat ati je nak beli.bukan kedekut..tapi fikir2 membazir..dia main kejap je..pastu dah x main..wat semak umah satu hal!!!kahhh

Eda said...

eee..aina!!!!...peluk aina kuat2 ye dina...nanti taun depan aina dtg live umah dina buat show..dont wory..hihi..olaaaa!!~