Tuesday, March 24, 2009

DIA MENUNJUKKAN MINAT..

NI LA SATU2 NYER PERKEMBANGAN YG X SIHAT..
MASIH BER PUTING !!!!ADEH..MCMANER NAK KASI DIA BENCI PADA
PUTING ITU??


Salam..
nak cite skit tentang perkembangan anak dara aku yg sorang tu...uhuk..uhuk..
6hb April ni genap la dina 1tahun 10 bulan!!ish..kejap nye ko nak 2 tahun dina oi!!
mase cepat berlalu kan kawan2..hmm..dlm mase 1tahun 10bulan ni..aku amat2 la
bersyukur dgn nikmat dan kurnia dari Allah SWT kerana di beri kesempatan untuk
membesar dan mendidik anak aku yg sorang ni...Aminn....

Hari ganti hari..bulan ganti bulan..perkembangan dina pun sgt la memberangsangkan!!huh..normal..mcm budak2 seusia dia yg lain..hmm..cuma..skrg ni
dina semakin bijak dari segi PERCAKAPAN,PERBUATAN,TINGKAHLAKU,GAYA,CARA DIA BERGAUL..amat2 la cepat dan aku sebagai mak..sgt2 la bersyukur..di kurniakan seorang anak yg begitu sempurna sifat..

Skrg ni..dia dah pandai mintak nak tulis..tulis..pantang nampak kertas ngan pen..cepat2 dia mintak aku "mak.nak tulih2..nak tulih2..(agak pelat la..)tapi aku paham..hehehe..walaupun aku sebiji hurup pun xde dina tulis..tapi aku seronok tengok perkembangan dina yg minat nak mencuba sesuatu yg baru...korang sebagai mak pun mesti bangga kalau anak2 korang tunjukkan minat begini kan???begitu jugak la aku..hehehe..

Bile dah nampak dia ade minat gitu..mula la fikiran aku melayang2 memikirkan masa depan anak aku ni...dah besar nanti ape dia nak jadi yerk...boleh ke aku mendidik dia dgn baik mcm anak2 org lain yg berjaya mendidik anak dorang dgn jayanyer??Insyaallah...selagi kudrat aku ni ada..akan ku didik anak2(ehem2)aku dgn sempurna...Aminn...

14 comments:

ppb_ppkp said...

chaiyok..
amboi..pandai dina ni..
tapi..puting kena tinggal tau...
sebab nanti gigi jongang...x cun ah..
eh sya..ko kata la tikus mondok curi puting dia..heheheh

♥ Eda ♥ said...

hak hak hak... dina tulih yer jgn tulih tempat yg tak sepatutnya dah la..hehe...aku ni rumah dah jadi pameran lukisan aina dah...abis dier lukis dinding..pintu...lemari...sgt kretif ini budak... aku siap sound... aina beso kena jadi doctor..bukan pelukis mcm bapak kau..tak best!kahhhhhhhhh

Nur Syafawati said...

kahhhhhhhh..itu ler..mcmaner la aku nak wat..susah skit dina ni...dia pandai memberontak..mengamok no 1!!!sakit jiwa aku!!..
kahhhhhhhhh..eda..klako statment ko..ala..kalau dah darah seni tu mengalir dlm badan aina..nak wek mcmano sayang oiii..ko x leh halang!!!terima aje la...ngeh..ngehh

MUMMY ILA said...

hahaha...baguih dina...lepas tu teruskan mengarang. leh wat novel cam aunt fiza. kahhh...

izz aku pun cam ko. semalam aku study..dia lak sebok belek buku aku. siap landing bagai nak rak sebelah aku cam dia plan nak exam esok. tetiba jumpa pen..habis buku nota aku ditulisnya. takde bentuk ABC pun cuma contengan yg abstrak. kahhh...habisss buku muummy ko anak oiii!!

besen... x baek wok! biola dia minat melukis cam fil dia. kahhh... papa dia pun suka lukis gak. dah berdarah seni nak wat camne. cuma ko kena sedikan kertas beso bg dia lukis... jgn kasi dia lukis2 dinding. si izz alhamdulillah setelah aku tibai tangan dia.. skrang dia tau..pen..kaler pensil hanya di atas kertas sampai buku aku pun dia conteng. huhuhuhu

Bibu said...

ha bagus Dina ni..biar de biasakan menulis/belikan de buku kaler2 yang besar2.Tang puting tu takleh wat ape..cobe ko buh kaler merah ckp le ade darah ke..basuh kan tak ilang?ok tak idea? hehehe

nasz said...

ni perkembangan yg bagus ni sya, ko kena bg galakan lg. belikan dia kaler ke, buku mewarna ke... aku mmg buat mcm tu kat inshe. alhamdulillah anak2 kita membesar dgn sempurna, sihat, cerdik, cergas... tp kan sya, ko kena jaga2 stp kali dina pegang pen or pensel. kang dia hasilkan mural lak kat dinding umah tu. ha, time tu mmg blood go upstairs tau!!

eLYies said...

dina sama cam aqila...sikit2 mintak buku ngan pen...nak tulis..tu la keje dia hari2..pas boring tulis abis semua dia campak..adui..letih ibu nak kutip..

dina...buang la puting kamoo tu..dah nak 2 thn ni.....hehehhe

Tinie said...

bagus2 perkembangan yang baik..jangan lukis dinding dah la yer..hehe
xsabar tunggu fatin pandai lukis2..

ai said...

AMINNNNNnnnnnnnn... (amin aku panjang sbb utk 'anak-anak' kau):P

bagus la Dina ni..mcm opet tu sbb dia tgk kakak2 buat homework. Makanya utk dia pon ade 1 set alatulis + buku. Dia pon nk buat h/work. Dah conteng bagai, musti dtg tunjuk kat aku..aku pon buat2 le puji ckp "pandaiiiinyeee.." hihihi..

Nur Syafawati said...

ila..aku mmg x kisah dia nak menulis!!yg aku kisah skrg..dia menulis kat baju2 dia weh!!bukan kat dinding ke lantai ke..BAJU!!!UWAA...pengsan aku nak sental..

bibu...aku try la wat mcmaner pun supaya dia benci kat objek nyonyot2 tu..

nas...tu yg aku risau skrg ni.. dia x pulak tertarik kat dinding2 umah..dia lebih tertarik kat baju ngan seluar dia..sabo je la kan!!

yies..bab campak mencampak tu mmg fav dorang kan???huhuhu

tinie..ko sabo..anak ko beso gak nanti..jgn x terlayan udah..kahhh..

kak ai..tu la untungnyer kalau anak kecik ni..yg dah ade kakak2 yg dah skolah..secara automatik dia pandai dan minat tu dtg kan...untung ko opet..dapat kakak2 yg rajin..ngeh.ngeh..semoga opet pun rajin mcm kakak2..jgn ko malas mcm mama ko lak!!!

el said...

cite psl tulih2 ni..smlm aku bg danish pen...amik buku sekolah sppu dia..amek ko tulih lah apa yg ko nak tulih nak...mama nak jaga adek kamoo..abah xde..tok xde...sekali tulih bulat besor bulat kecil..pndi anak omakkk..cam tau2 jek telor abah besor..telor kamoo kecik..kahhhh...eh anak aku pun nak jdi doctor gak...kahhhhhhhhhhhh

nak buang habit isap puting...ko kerat puting tu...hehehehe

saveme_zero said...

insya allah sya..anak2 kita ni akan menjadi seorang yg berguna & berjasa..aminn

Mommy Prince said...

peh..dina pun nulis gak..wah suke nyer nengok perkembangan anak2 kan syafa..semoga ape yg kita harapkan tertunai.. :)

iera_ayen said...

dina.. jgn le conteng baju dah. sian kat mama kamu tu... nnti dia x belikan kamoo baju baru dah.

sya.. bagus tau kalo anak2 ada minat nak melukis, mewarna & menconteng ni... moga2 besar nnti jadi anak yg rajin...rajin buat keja sekolah...itu yg sebetulnya..