Wednesday, November 19, 2008

My dotter done her "HOMEWORK"

Malam tadi hujan...sejukkkkkkk...dina lepas mkn.abis bajunyer kotor..so, aku pun bersih kan dia..tukar baju dia..belek2 dlm almari..terjumpa baju badut dia..aku panggil baju badut / baju aladdin..heheh..x tau la nape..dia mcm funny skit..tapi kalau budak2 pakai comey la..mak2 budak jgn wat hal nak pakai lak..kahhh..mcm sundalbolong nanti!whakakka..

Mcm sup bunjut pun ade kan?eeeeeeee..geram..aku suke pakai kan dina baju ni..tapi kalau cuaca sejuk mcm smalam boleh la..kalau x..berpeluh2 anak aku ni..panas..baju tu agak tebal..lepas pakai kan dia baju...aku gi la masuk bilik air jap..nak mandi..dia leh wat keje lain kat dlm bilik...arggggghhh..DINAAAAAAAAAA(kena jerit lagi ngan aku!!)..


NAPE MAIN BEDAKK MAKKKKKKKKK!!! (DINA MCM BIASE LA..SENGEH..PASTU CKP DAK..DAKK...NAK DAK..)adeh..kalau dah anak dara tu kan..anak dara gak..nak melaram je keje nyer...hmm..xpe..kali ni mak kasi can..next time..cannot!!!abis sepah rumah dgn bedak..

Kawan2..ni la anak aku yg aku amat sayangi..walau ape pun yg dia wat..walaumcmane pun dia wat aku marah..akhirnye..aku kalah dgn pujukan rayu dia...dina..dina..nape la ko wat mak mcm ni..pandai tul ko bodek mak!!!cancel mak nak marah ko sayang!!

Dah tu..marah pun dah reda..tengah aku syok2 chat ngan cik lin ngan aiza..tetiba.."PRANGGGGG"..astarafirullah..tekejut aku!!!!korang tau ape jadi???
DINAAAAAAAAAAAAAAA...(aku menjerit lagi la!!!!) dia pecahkan pasu berlampu aku..uwaaaaaaaaa...nasib baik la kaki dia panjat kusi mase tu..kalau kaki dia kat lantai..mesti serpihan2 pasu tu masuk dlm kaki dia..fuh...tu dah cukup melegakan aku!!!dah la kaki dia x bape nak baik!!!!aku x kisah langsung pasal pasu yg pecah tu..xpela..pasu pecah leh ganti..kaki anak pecah sape nak ganti woi..adehhhhhh...lepas satu.satu homework anak mak ni buat yer...xpe la dina..asal dina ade depan mate..mak senang ati..tapi kalau boleh..kurang2 kan la aktif tu ye..nanti mak leh jadi sundalbolong tau sayang...muahhh....be a good girl ye sayang mak!!







11 comments:

~~ciklinn~~ said...

lor.. ni ke pasunyer... besar tu... takperlah yg penting dina takder apa2... hehehhe biasalah kalu dah jadi mak2 nie.... mesti jadi tarzan nyer.... hhaehehhehehe

re:jamu tu murah jerk.. RM12 jerk.. ramai yg mkn leh kurus.. kalau bab kurus aku lom lagi kot.. sbb masih baru... tapi yg aku suka kulit lembab jer..ala2 tulus mulus gitu.. wakakakkakkaka

ZiE said...

Dina kamo wat mak byk kejo ye? ;)) tak pe tu tanda perkembagan anak yg sehat sya... kahhhh

kirana-ummikmal said...

aku suke dina bg pecah pasu tuh kahhhhhhhh...
aku suke bila sya jd sundalbolong....
aku suke tgok baju dina tuh....
aku suke tgok dina main talkum powder tuh...
SBB
tuh tandanye dina aktif dan bijak...!!!
bagus menantu...bravo!!~~

ai said...

alahaiiiiiiii dina..wakakakaka. sib bek tak kene kaki ngko. yelah kan syapa? dah anak. Kecik lagi lak tu. Nak marah pon tak jadi nk marah.. :)

nasz said...

LA, NASIBAIK TAK DE APE2 KAT DINA. ISH DINA NI, BUAT LG YE, MAK TAK MARAH PUNYE. MAK SAYANG DINA... WAKAKAKA...
ALA SYA, BIASA LA BUDAK BARU NAK UP, MMG MCM TU. KITA AS PARENT NI KENA LA SLALU TGK APE DORG NI BUAT. PECAH2 PATAH2 KOYAK2 BARANG TAK PE. JGN ANAK KITA YG KENA...

Eda said...

wakakak tergelak aku..amik ko...sabo mak..sabo...biasalah bebudak lagi..hahaha....pasni leh g beli baru...ceh dina melawa yer tepek bedak byk2...pasni suh mak beli compact powder..takde berterabur..haha

ctm-cak'on said...

ya Allah dina...nape la kamu x amik set alat make up ibu kamu, leh le KAKAK kecahkan lg, sure ibu kamu x'tkata apa2 dah, hehe...

amboi dik, sampai lampu ibu kamu pun leh kamu pecahkan!? kemain kuat kamu ek...isk..isk..nnt dah besar g ganti balik lampu tdo ibu kamu tu ek! :)

~~ciklinn~~ said...

adik kusayang datang uamh amik homework........... huargh huargh huargh

saveme_zero said...

wahh..rajin tol anak mak buat keje yer..hahaha. menduga iman weii..hahaha

ellydanish said...

dina lenkali buat lagi ye ...hehehe..xpe mak kamoo sayang kamooo...kahhhhh (mak nyebok YM jek tu la pasal)...hehehehe

Mummy ILa said...

alalalala..ciannya dia.
takpe pasu pecah leh beli lg kan mak dina?.. hehe

jgn kaki anak luka pasal pasu udah laaa....

notty ye sya.. nanti auntie babab kang!..hehe