Sunday, November 16, 2008

DINA @ HUKM..

Tujuan aku ke HUKM hari ni adalah kerana..dina..huh...mcmane nak cite yer..hmm..Actually ari Rabu ari tu..aku balik keje..sampai umah mil nak amek dina..aku tgk dina jalan mcm lain mcm je...hmm..aku dah x sedap ati..aku tanye la mil...pastu mil aku bgtau la..dina jatuh tadi..main2 ..tapi x tau dia jatuh mcmaner..xde sape nampak..aku x puas ati..aku suruh dina jalan..huh..aku dah cuak dah!!!sbb dina jalan x mcm biase...kaki kanan dia ter encut2..dia x pijak sepenuh nyer kat tumit dia...aduss...aku dah x tenang ati ni...

Xpela..x moh fikir bukan2..maybe terseliuh je kot..esok baik la tu...tapi...agak mengecewakan aku...sampai ari ni...sabtu...aku still x nampak perubahan kat kaki dina...Aku tanye pendapat kawan2..semua suruh bwk gi hospital..kebetulan tadi aku ym ngan abg aku..aku ajak dia pegi hukm..asben keje pagi..so, mintak tolong abg aku..dlm kul 1130am aku sampai hukm..Sampai je dlm bilik doc..doc tu belek2 kaki dia...doc ckp...

doc "bile jatuh nye ni?"
aku "ari rabu"
doc "mcmane dia jatuh?"
aku "erkk..sye x tau la doktor..sye x de mase tu.."
doc "sye tgk..xde ape yg serius kat kaki dia..sbb kalau ade bengkak, lebam2, biru2 baru kite akan buat x ray..ni xde ape2 saya tengok..maybe terseliuh sikit je ni...awak boleh cuba la cara timur.."
aku "yeke doktor...alhamdulillah...risau tul sye"(dlm ati lega sgtttttttttttttttttt)
doc "xde ape yg serius la..jgn risau..sye bagi dia paracitamol je..ubat tahan sakit..kalau ade bengkang2 ke..bwk sini balik...ok?"
aku "ok..tu je doktor..time kasih.."
doc "same2.."

alhamdulillahhhhhhhhhhhhh...lega aku bile doc ckp gitu...tapi!!!!!aku masih x puas ati...dina x jalan dgn normal...mcm ade something yg membuatkan kaki dia mcm tu..aku nak explain kat semua pun susah..huh...xpela..biar aku je yg tau..huhuhu...

Korang doakan la kaki dina sembuh seperti sedia kala yer..aku nak dia berlari mcm slalu...ni dia lari pun terjungkit2 kaki...huhuh..cian sgt...mcmane pun..aku still nak bwk dina gi urut gak!!kalau leh skrg nak gi!!!!huhuhuh..

5 comments:

Anonymous said...

menantu aku.....what appen neh...???
alahai...susahnye hati ummi....erm..x pe2..dulu abg ikmal pun penah sakit kaki... sampi bediri un leh..sebbab bisa di geget kucen....

besan...ko g bawa urut dah ke...?

Syafa said...

dlm proses nak bwk ke urut la ni kak..huhuh..aku teramat2 la risau ni..cuma x moh fikir jer...huhuhuh..arap2 xde ape la..

saveme_zero said...

puhh...lega kan sya. syukur dina xde pape tp ko pantau gak sya.

nizajeff said...

alhamdulilah..xde pape sya...yela..ko g urut lak le...
harap2 dina cpt smbuh.

A.I said...

alahai...ciannye tercengkot cengkot! cepat sembuh ye cayang..