Thursday, March 3, 2011

EA form

Bulan ni mmg sibuk skit la bagi semua company2 kan?
nak2 yg keje bahagian finance/account/admin/HR.termasuk la aku!!!

mcm tahun2 sblm ni pun..mmg ni la keje aku.tiap kali awal tahun je..sibuk la nak wat EA FORM utk staff2.x susah pun..just key in je ikut payroll yg finance dah buat..kira utk 1 tahun nyer..tapi yela..kena kira berkali2 gak la..asyik x tele je..huh..jenuh ok!

Sepatut nyer ofis aku ni ade pakai accounting system mcm UBS tu ..tapi bukan UBS ..nama nyer ICS,.adik badik sepupu sepapat dia gak la tu..hurm..aku x paham sgt la nak guna system ni..bukan memudahkan keje..lagi memeningkan pale ade la aku rase...

Jadi..aku just buat pengiraan manual sajaaaa..lennguh gak la tgan..tapi x pela..setahun sekali..kan??setelah kira 3x, baru la settle!!ok,dah siap EA korang..lepas bos sign..boleh la korang kutip ye!!jgn nak semakkan meja aku lagi..kahhhh

kalau pandai cari la nama aku di tangga ke berapa..
no 1 dgn no 2 tu bos2 ye..x kira staff..ha!!!jpe x??
lama x lama la aku keje kat sini..hurmm



kira..kira..pangkah..pangkah..OK!



ni la accounting system yg aku kabo tadi..
kejap pakai.kejap x pakai..ikut suke aku..haha


ok..EA KORANG DAH SIAP EH..
legaaaaaaaaa....aku!!

saya,

4 comments:

fazilzura said...

wah ko ... top 3... caya lew.. senior le ni yek..

aku dh dpt dh borang, but as usual x penah ku isi pun..kahhh
janji aku simpan( kdng2 entah kemana2)

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ said...

oh dah siap bulan january lagi. lega jugak. ekekekekeke

Niza Dekja said...

hehe. kak, org pn terlibat dlm bendalah nih, tp utk client la, hehe sbb org keje dalam payroll-client services ;) kalo agk2 xmo wat keje2 payroll, meh la anta kt company org :p

eLYies said...

dah dpt dah...aku punya EA form lagi cantik..hahaha..ala2 cam slip gaji tu!