Monday, September 7, 2009

AKU BUAT KUEH LA!!!

HARI : AHAD
WAKTU : 2PETANG
LOKASI : DI RUMAH

Dah siap kemas umah bagai..trus on notebook..SEARCH
"http://www.myresipi.com/top/allrecipe"
AHHH HAAAA...NAK MASAK APE UTK BWK GI UMAH NENEK PETANG NI??

tgh2 search2 tu..teringat kuih SOPANG aka BADAK BERENDAM
minggu lepas aku balik kg laki aku kat kuala pilah..ni kuih tradisional org sane ye..
aku pun try la search SOPANG..yg keluar DEFINISI SOPANG!!ape jadah lak ni!!
kahhh..baru aku tau..rupa2nyer sopang tu badak berendam..kahhh..

aku pun sms la adik ipar aku..suruh dia tanyekan mak mertua aku mcmane nak wat..ahaks..kena tanye OTAI beb..kalau x..salah buat..ke tong sampah je nanti!
dah dpt semua resepi..bedesuppp pegi giant..beli ape yg patut..

dlm kul 3ptg start operasi di dapur..mula2 aku wat inti nyer..ala..x susah pun sebenarnyer..YANG WAT SUSAH TU AKU XDE PENGUKUS!!!KAHHHHH
kuih ni kena kukus..tapi aku sms member aku..HERDA..dia meniaga talam tapi x pakai pengukus pun..kukus atas kuali je..MARVELES HER!!! I LIKEEE...(NASIB BAIK JADI)

mule2 kekok gak..ya allah..mcmane nak kukus ni..kahhhh.
dah abis wat inti..aku gentel2 lak doh nyer..pastu sumbat la inti dlm tu..pastu kukus..
di sbbkan aku pakai kukus buatan sendiri..proses nye agak lambat..dlm 30 mnit..kahhh

Tapi..alhamdulillah jadi..inti pun byk balance..aku wat la KUIH KETAYAP!!!!
CANTIK X KETAYAP AKU KAWAN2??AHAKSS...THANKS TO MY MIL FOR THE RECIPE..HEHHE

ok..jam dah kul 6 petang..siap2kan dina..
MOH KITE BERANGKAT KE UMAH UNYANG!!


KETAYAP @ UK

SOPANG @ UK


Your Name

6 comments:

fazilzura said...

amboi ko junior.. leh wat niaga tu

ai said...

CHEWAHHHHHHHHHHH....

Dah mcm pro punye ha! haihhh..aku gak yg malas nk buat..huhuhu

Fiza Nordin said...

klu badak berendam aku kaler ijo...& tidak kukus...inti samelah,kelapa manis.

aku rebus je dalam air mcm buat buah melaka tu.dalam periuk lain dah siap kuahnya dr santan dan letak sikit tepung beras, gula & garam.biler dah timbul terus campak dalam periuk kuah tu...

mcm2 carakan....?

MUMMY ILA said...

nyummnyumm... sedap kuih ni. feveret aku

el said...

dapnyerrrrrr
mabeles lah sya
ko buat semua jadi
a'ah kalo xde kukus
kuali la jd tmpt kukus
hehehehe

FaizAmYAirieL said...

lawonye kaler ketayap ko tu..rase nak mkn lakk...ngeh ngeh..kuih lagi 1 tu ape ke pelik namenyee...