Thursday, August 27, 2009

MACAM2 CERITA BULAN PUASA NI..


Salamm
Jpe lagi kite di bulan Ramadhan yg Mulia ini..ahakss
Di kesempatan ini..masih blum terlambat kan..aku nak ucapkan
Selamat Menyambut bulan Ramadhan kepada semua umat Islam di dunia ini..
Ter istimewa buat teman2 blogger semua.. :)

ni ade cite skit dari hari bermula nyer puasa..Kepada sesiapa yg kenal rapat dgn aku..korang semua mesti dah notice..aku ade bgtau mak aku nak berniaga utk bulan puasa ni..memandangkan dia baru je pencen bulan January ari tu..so,dia sgt2 x sabar nak berniaga..hmm..mak aku start berniaga 1 ramadhan..bersamaan hari Sabtu.

Mak aku sewa tapak dekat AU3, Keramat..Dekat dgn Pangsapuri Kenanga Sari dan Mayang sari tu..Sape yg tau..tau la..Mak aku niaga kecik2 je..Mee jawa,Mee rebus,dadih,kuih muih,air..tapi tu permulaan je la..hahaha..lepas dah 3 hari mcm tu..ade lak buss yg x jalan..so , kena cari alternatif la.nak jual aper..hmm..fikir punyer fikir..satu hari tu aku try wat kek batik..ala..yg biskut marie+choc+milo+susu tu..sedap tau..hehe..aku saje la try..pastu letak 1 tupperware kat kedai mak aku..x sampai 1jam ko!!!abis 1 tupperware tu!!!huh..x sangka aku..dlm hati aku ckp "BOLEH JUAL KEK BATIK NI" pas dah abis jual tu..aku pun ckp la ngan mak aku.."MAK, MAK X YAH JUAL BYK2 MENDA LA..MAK JUAL KUIH BATIK NI JE..KALAU DAH NI JE YG LAKU.."

pastu mak aku pun setuju..mlm tu dia suruh aku sms resepi..hehehe...esoknyer aku gi kedai dia..tgk dia dah jual kek batik tu..Alhamdulillah..dah 3 hari jual kek batik tu...hasil nyer memberi pulangan..hehehe..Aku sebagai anak mendoakan yg terbaik utk mak aku..semoga perniagaan yg baru bermula ini..memurahkan rezeki mak aku dan keluarga aku..insyaallah..kawan2 pun doakan la semoga perniagaan mak aku berjaya yer.walaupun hanye perniagaaan kecik-kecilan..Insyaallah..



ni la menu mak aku di hari pertama nyer..huhu
tq to ila designkan utk aunty sab..


aku yg control cun di situ..kahhh


dadih mak aku mmg meletop!!!


mee jawa yg dtgnyer dari keramat..


dina pun nak niaga sama..

adik bongsu aku yg sgt setia dgn mak dia..hehe

awal lagi ni..xde org..kul 5 mcm tu

mak aku ade lesen niaga tau!!bukan haram nyer..bayar kat dbkl ni!!


=======================================================================

Ni pulak..cite mlm tadi..pada sape2 yg kenal ngan minah ni..mesti ramai tertanya2..mane la pegi minah sepet sorang ni..kahhh...jgn risau dan gundah gulana ye kawan2..ANNE ade je kat ukay perdana tu..masih berjiran dgn aku dan mek sara..whakkakaka..

Smalam petang tetiba aku dpt sms dari anne..dia ckp..nak dtg umah anta kuih...sbb mak dia niaga..sedekah kat aku..amin..rezeki kami lagi..tq anne..sedap2 kuih mak ko.nanti akak singgah bazar wangsa maju jpe mak ko yer..ahaksss..

Mase anne smp2 je..dia bwk alex je..daniel dah tido kat umah..punyer terkejut nyer aku bile tgk alex!!!!!KUS SMANGATTTTTTTT... cite punyer cite...anne ckp..berat alex skrg 19.5kg occay!!!!huhuhu...terkedu aku weh..anne cite lagi.alex kuat mkn nasi, kuih2(yela..dah nenek dia wat kuih)susu kena botol yg besar tu..kalau botol kecik.dia akan mintak 2x susu..boleh???huhuh..wisau aunty tgk ko alex..tapi yg penting..rambut alex dah blonde balik eh..mcm bapak dia..kahhhhhhhh...



windu aku kat ko anne..


adoi..bolatnyer ko anak teruna oiii..geram aunty..


tgk la 2 sahabat ni..mesra kan??
(tapi aku lebih tgk kat pewot alex yg bolat tu)


ha..tu dia!!!body builder!!!amek!!

=======================================================================
Ni pulak cite smalam gak...huh..berkejar2 tul aku smalam..
asal nyer 4.30 aku balik..nak pegi rumah nas..anta brg..pastu x jadi..sbb ujan sgt lebat..pastu aku bergegas gi gerai mak aku..huhu.ujan lebat jugak..dok la aku kat kedai tu..smp maghrib..(dina kat umah mil aku).lepas maghrib aku sms ila..

bgtau x sempat nak dtg umah dia amek mask tu sbb ujan..sbb aku nak amek dina kat ampang lagi..then..smp ampang...ujan benti lak..dari ampang..aku sms ila..aku dtg la amek mask tu kat umah dia..huhuh...sbb dia dah watkan kuih onde2 utk aku!!!!kahhh..i like!!sbb dia wt gak warna merah kegemarah aku..whakkaka...tq ila sayang..i lap u..murah rezeki ko bulan puasa ni..aminn



aku,

11 comments:

el said...

x kesampaian gak aku rs kek batik ko tu sya...

wahhhh mmg rindu gilakk kat anne
bila la aku nk jpe dak sepet ni

wahhhhhhhhh mmg terkujat gilakkk tgk alex
fuhyooooooooo..len bebeno ha kamooo..mmg body builder lahh....xpelah kuat mkn..kamoo sehat....

tu mask ke..amboi canggeh tol

sya..nti kim slm kat anne eh...
dia balik epo x rya ni

fazilzura said...

nampak no aku x rpat dgn ko junior .. haku x tau pun mak ko meniaga .. huhuhuhuhu sedih .. siapa la diri ini ..

mak aiii si alex betui nye kembang .. hope x smp ler obisiti kang payah plak nak slim balik.. kalau dia mambuas ok ler..
** lama x borak2 dgn dak N.. sejak2 berjiran dgn saroh .. dia pun dh mendiam kan diri

MUMMY ILA said...

kasih diterima.. ala sekali sekala bersedekah di bulan ramadhan. kalau ko jiran sebelah aku sure aku ari2 kasi kuih..lauk pauk sya. aku suka. tp jiran aku sebelah cina..sebelah melayu tp dia meniaga bazar..depan budak bujang tp skrang dowang tgh cuti..

FaizAmYAirieL said...

wahh mak ko dah start meniaga erkk...mil aku mmg setiap kali bln pose die meniage tp aku x penah tlg..kahhh..menantu yg baikkan aku..tekejutnye aku tgk alex wehh....sangat kuss semangat...huhuhh...wehh terlior aku tgk onde2 merah kuning tu..nak jgkkkkkk!!!!

Bibu said...

a'ah bagus niaga bola posa ni..cam michellin dah aku tgk alex tu..bolat nyerr

ai said...

memacam criter kau syapak!

bior aku senarai itamkan komen aku:

1. wahhhhhh..mau lepas ni mau org panggil mak kau "kak sab kek batik". Musti pasni mak kau xpert buat kek tu. Cikkkk...raya ni buat ye? ai dtg umah nk makan..:P apa2 pon aku doakan semoga mak kau berjaya & murah rezeki.

2. MAK AIIII!!! Besarnya Alex!!! Semangat tol...diet alex..diet.. :P
tp ely pon sama gak kuat minum susu. Abis je sebotol, mintak tambah lagi! ekekekekeke

3. Bolat2 kueh dah debab ni. Siap berkaler2 lagik! Alamak...kau dah beli mask tu ye? ada lagi ke ha? nk tanye ila la..

Ha..dah siap komen! :P

elly @ suely said...

semangat nye alex... cane dia leh berselera begitu skali? anne ade bg dia ape2 supliment ker?

sdpnye mee jawa tu... ble la dpt rasa? hehehe

Tinie a.k.a Ibu Fatin said...

wah akan ku terjah mee jawa mak mu itu..

kek batik kos mahal siut..berapa mak ko jual?? tapi sedap punya pasal kan..hehhehe

semoga rezeki emak mu murah ye sya

saveme_zero said...

moga sukses yer pn sab. meh sebungkus mee tu sya..hahaha.

semangatnya weiiii si alex ni

Fiza Nordin said...

panjang tul cite ko sya...sampai aku terlupa mane satu nak komen kakakaaaa

xpe...yg penting kau tau aku ade mai sini...

klu dah depe2 suker yg cekelet2 pehni ko carik resipi yg cekelet2 jek sya...bg kat mak ko soh mak ko juai.tp tgk gak la bajetnye.jgn buat yg tak balik modal...

niage buluh kasap pulak kang...

selamat berniaga mak cik sabariah...sampaikan kat mak ko sya...

watie said...

moga bisnes korang maju jaya... keramat?? xde la jauh sangt ngan tmn melawati... nanti free leh intai2 gerai mak ko tu nanti..