Friday, August 14, 2009

DINA PUNYA!!!!!!!!!!!

Alhamdulillah...rezeki anak aku..
dah lame sebenarnye dina dok mintak nak menda ni
kebetulan bawah rumah aku tu..dia letak basikal anak dia kat luar rumah je..
so,tiap kali nak naik rumah..dina mesti ckp "mak..tu basikal orang kan ..orang punyer" ala..cian pulak bile dgr dia ckp gitu..tu maknenyer..
dia mintak mak bapak dia belikan la tuuuuuuuuu..kahhhhhh

ni ari tu la ni..ntah mcmaner la laki aku tetiba ajak gi cari basikal dina..huh..pantang ade duit kan???tapi x pela.ni kira hadiah besday dia ari tu la..utk dina..ape2 pun boleh sayang oiii...hehhee.harap2 dina suke la basikal tu..

Mula2 kami gi carefoure wmaju..belek2..ade yg cantik..tapi dina bekenan yg utk budak2 kecik tu..aku fikir2 balik..menda ni dia main kejap ke ni..esok dah beso x leh main dah..better belikan yg besar terus..senang..dah beso esok x yah mintak dah yer..kahhhhhhhhh..pastu..laki aku ckp..mcm x kukuh je basikal kat sini..dia ajak gi tgk kat anakku dlm carefoure tu je..xde gak..

pastu aku ckp..kite tgk kat Manjaku blakang tu la..
.hmm..berdesuppp pegi...
jpe yg bekenan ...trus la beli..aku ckp awal2 kat laki aku
"sye budget rm100 je..so, jgn tgk yg atas rm10o ye.." kahhh




amboi..belek ape tu..??



sibuk tul ayah dina ..ape la yg ayah ko buat tu nak oi!


belek la yah..beleh..jgn jahanam sudah..kahhh

ok..rase mcm dah ok..dina boleh naik dah!


cak!!!!jeng..jeng...dina nak naik ni..sape mau ikut?!?!?!




mak dina ,

13 comments:

saveme_zero said...

wah..cantiknya beskal dina. meh auntie pinjam..hehehe

eLYies said...

wow....syoknyaaaaa..bleh la tumpangkan aqila yer..heheh

syok la..umah org tu dah beso...aqila tak leh beli..sbb umah dia umpama sangkar burung..hahahha

FaizAmYAirieL said...

wah dina dah ade beskal baru erk..leh jln2 dgn airiel nnt erk..ehehee

el said...

canteklah sya beskal dina tu..berkenan aku..aku pun ada cadang nk beli beskal kat danish jugak tulah alang2 bek beli yg besar pyakan..x pyh 2 x or berkali2 beli...hehehehe

suka tgk dina...petah tol dia bercakap...jeels aku...huhuhu

mummy teha said...

HAHHAHAH,DANISH PON KALO NK BRG TU DIA CKP,NI AUNTIE PUNYE!!!XPON NI UNCLE PUNYE!!!HAHAHAHAH!!
BESTLA DINA DH PANDAI KAYUH2BASIKAL YE..HARUS KU BELI DANISH JUGE,KANG CAMNE NK BWK DINA NAIK BASIKAL NI...HAHHAHAHAH..KNE BLAJAR2 NGN DINA..HEHEHEHE...

AMBOI ENCIK ZUL SAMPAI TERSINGKAP PEHA NK PASANG BASIKAL DNA...WKAKAKAKKAKA

Fiza Nordin said...

amboiii teha...nampak ajek peha berbulu en jul...kahhhh

dina...mierza ckap, "kal adeikkk" maknenye mierza nak pinjam!boleh tak???nak laaaaaa

♥ Eda ♥ said...

first 2 bace perenggan pertama tu aku ingat dah lame dina mintak adik...kahhhh...upssss terlebey sudah.. back to back...dina reti kayuh dah eh?

noreen-bulan said...

cantek2 basikal dia...
leh jumpa ngan akid la mcm nie....

syahfiza abd samat said...

amboi dina!ade beskal baru lagik..beso lak tuh!ekekkee..senang & jimat kan?xyah beli bnyk kali..ehehhee

Tinie a.k.a Ibu Fatin said...

dina pandai kayuh ker syah???
hehehhe untung la dina dapat basikal..heheheh

ayuZack said...

sonnok dina dapat beskal baru, leh bwk farah jalan2.... kahhh...

ai said...

Wahhhhhhhhh..Dina dh ada beskal!!! leh le bawak ely jenjalan...Ely naik 'belen-belen' beskal kakak2 dia je..hihihi

iera_ayen said...

nak ikut dina leh...nnti amik aunty yer...