Wednesday, July 4, 2012

Bandung trip - day 4

Hari ke-4 kami meneruskan aktiviti menghabis kan rupiah yg ada..hahaha..last day ok!esok nak balik dah..
Arini keluar dari hotel lambat skit..dlm kul 11pagi gitu..hahaha..mlm tadi tumbang shoping x hengat..adeh..deh..dehh....

kat sini la hotel kami..blakang festivalcity link..kira hotel tu under mall ni la..

sibuk nak main wet tissue..notty sgt amoi ni..

Sblm kami truskan perjalanan, kami singgah ke pasar baru sbb nak amek kepek pisang salai yg aku order 50 paket tu..muahahha...sesak nyer nak ke pasar tuuu.. macettt di mana2..adeh..udahnyer kami blah dari situ..petang2 skit la baru amek kepek tu..

trus kami ke tempat mkn..maklum la dah kul 12 lebih..trus la lunch..sarapan pun x..kira brunch la..

i like masakan padangg...sedappp..dina mkn pun bertambah2..

perut dah kenyang, trus suruh supir bwk ke TOKO TIGA.. kedai ni jual jeans LEVI's yg original..seksa gak nak gi kedai ni..kena cross jalan..moto kete laju2 kat situ weh..kena hati2 nak lintass.. bile masuk je kedai tu..tgk ramai gak org..tapi bagi aku harga dia xde la murah mane...mahal jugak..tapi rembat gak la tshirt hard rock, levi's 3-4 helai ..hehehhe

Mmg kehidupan org di bandung ni..tiap kali benti kat trafic lite je..mesti ade yg berhenti kat tingkap kereta..ade yg jual keychain..ade jual kain lap kereta..ade mintak sedekah..ade main basking..mcm2 la..kalau kita ikhlas nak sedekah..bagi la 3000 rupiah kat dia..ala..baru rm1 kite maaa..hehehe..sgt menginsafkan aku bile berada di kota bandung ni..mereka ibarat kais pagi mkn pagi..kais petang mkn petang..ape saje rezeki yg mereka dpt arini..hanya utk harini..esok belum tentu lagi dpt mkn ke x :(

kemudian kami singgah ke kedai pembuatan minyak wangi..tempat jual pati perfume..gile laa..byk gile botol2 kat sini..siap ade 1 buku catalog..pilih je nak perfume apa..bgtau nama nyer..trus dia bagi bau..then order la nak botol yg mane..aku mule2 mcm x minat..sbb pening la perfume2 ni...

kedai dia cerukk mane ntah..kat jalan DAGO..jauh gak la dari town..kawan laki aku yg bawak gi tempat ni..


tgh test2 bau2 yg ada..aku tetiba teringat  dulu penah pakai satu perfume ni..nama dia escada pink tu..trus tanye mamat indon tu..escada pink nya ada ngak? trus dia bagi cium baunyer..uwaaaaaaaaaa...sedap nyerr..sebijik baunyer..trus bekenan..kawan laki aku beli smp 10botol..nak niaga ke hape..hahaha..aku beli 2 botol je..DKNY APPLE & ESCADA PINK tu.. sgt tekejut mase nak bayoooooooo....rm6 saje sebotol..adeh..adeh..sape2 yg gile perfume ni mmg boleh sgt la borong kat sini..tapi atas kapal tobang kan x leh bwk cecair lebih dari beberapa ML kan???aku x bape sure pasal ni..


destinasi terakhir utk hari ini..RUMAH MODE lagiiiiiiii..arghhhh...mmg habis-habisan la kat sini..
fengsannnnnnnnnnnnnn..ok duit dah finish.jom balik bilik..packing barang..ushhhhhh

2 comments:

Niza K. said...
This comment has been removed by the author.
Niza K. said...

waaa macam g shopping semata2 ni :P heaven!