Monday, January 14, 2013

dugaan pagi jumaat..alhamdulillah..





salamm..ntah kenapa pagi jumaat aku aritu sgt kelam kabut..dah la x dgr bunyi jam..kakak lambat smp skolah..jalan jem..pastu..nak anta yani ke rumah pengasuh...cek2 dlm kete..beg baju tertinggal kat umah..aduiiiii....x kan nak patah balik??

mase tgh kelam kabut nak cari beg baju dlm kete..tetiba kaki terpeleot then muka tersembam ke cermin kereta..aku terduduk kat tepi jalan..si kenet tu masih kat dlm kete..then aku rase mulut aku berdarah...pastu remute kereta terbelah dua..abis keluar semua chip dlm tu..adoiii..kenapa dgn aku arini...serba x kena..dari rumah lagi..time tu x leh bangun lagi. duduk jap..smp la si kenet tu ketuk cermin kete dari dlm..dia risau gamaknya. .hehehe

aku ckp..japp..mak x leh bgn..sakit kaki..x lama lepas tu..dah boleh bangun..aku dok fikir..xkan nak balik umah kan..dah lambat ni..nasib baik umah ayah atas umah pengasuh tu je..baju budak2 tu mmg ada kat sana..sbb dulu kan arwah emak jaga dorang..mmg ade la bj kat umah mak..tapiii..pampers xde!!!pegi la kami ke giant kejap..beli yg 10keping tu je..huh..dgn kaki yg terhencut2...

aku suruh ayah aku anta trus ke opis..kaki sakit..smp opis ok pulak kaki ni..smp la ke tghari..pasar jumaat kan..mane boleh mis..hehehe..pegi dgn bff si miza tu..jalan punye jalan...x hengat duniaa...smp je ofis..trus rase kaki denyut2..


sempat aje beli choc crepe dgn strawberry crepe kat pasar jumaat..heheeh


ni nasi putih, ayam kunyit dgn sambal belacan..terangkatt podeh..

dlm kul 3 mcm tu..aku x tahan sgt...nak nagis..kaki x leh pijak lantai..trus call ayah..suruh dtg amek segeraaa...sambil2 aku try call makcik urut. .x angkat pulakk..ayah smp je..trs zasss gi klinik..doc tu tgk kaki aku dia ckp...ni kalau awk pegi urut ni..meraung awk tau...bengkak sgt ni..huhu...nasib baik makcik urut x angkat tepon..




nampak x bengkak kat bahagian buku lali tu..huhuh..sakit woo..

doc bg ubat sapu..tahan sakit ngan ubat otot..alhamdulillah..mlm tu dah surutt bengkak kat kaki tu...bila Tuhan tarik sekejap nikmat yg kita miliki..rase sgt insaf dgn kekurangan diri..alhamdulillah..aku masih boleh bernafas dibumi mu ini...aminnn
Published with Blogger-droid v1.6.9

1 comment:

Unknown said...

ade ek crepe kat pasar?belah mana sya?lamanya aku tak pegi..bape bulan tah heheh..moga cepat sembuh ye kaki tu