Thursday, November 29, 2012

untuk disedekah kan..


salam..minggu lalu proses mengemas rumah ayah...nak kemas almari yg penuh dgn baju2 arwah emak..bj kurung arwah byk sgt..aku dgn adik pempuan tu la yg ngemas semuanye..ayah kemas bilik sebelah..

aku stress tgk umah sepah2..semak mata memandang...sblm mulut aku ni jadi popcorn..moh kite kemas sama2..hehehhe...ayah aku pun x larat kot nak dgr aku bebel..dia pun kemas jugak..hakhak

haa..ni bj aku dulu ni..percaya x aku dulu ratu kebaya??kahhhh...keciknye aku dulu..try jugak sarung..sarung jela..butang mmg xde harapan..bluwekkkk...




ni la antara baju2 yg di longgok..aku ckp dgn ayah..kita sedekah jela yah..masuk dlm peti charity tu..ayah pun kata ok..tapi x semua la masuk peti tu..mane yg aku rase sayang nak bagi..aku simpan..lipat elok2..esok2..rindu2 leh kami adik badik kebek2 cium2 bj arwah..:)

mase tgh2 kemas tu..aku tetiba sebak sgt..nak nitis air mata ni..tgk baju2 arwah..satu2 kenangan n memori dn arwah terbayang...bj arwah pakai masa abg aku kawin...mase aku kawin..semua aku ingat..huhu..sebak sgt..al fatihah..






tempat arwah simpan langsir2 dia..hurm..rajin arwah tukar2 langsir dulu..x mcm anak dia..selagi x koyak.selagi itu la pakai smp lusuh!hhahaha




ni antara kain2 yg aku sayang nak sedekah..so, aku simpan elok2 gantung.. :)




byk betul hanger terlebih2...hehehe



dah settle kemas..packing trus anta ke charity box ade berdekatan umah tu..selesai satu kerja...masih byk lagi nak diuruskan kat umah tu..tapi x tau nak mula yg mana..hurmmm...

3 comments:

nome said...

aku pun sebak weiii tgk baju2 tuh T_T

Al-Fatihah untuk arwah mak ko

Wak Gelas™ said...

alfatiha jugakk..

nasz said...

bergenang gak la mata ni.. al-fatihah..