Monday, October 12, 2009

BISMILLAHIROHMANNIROHIMMM..

Assalamualaikum..
Aku nak cite pasal dina..anak dara aku tu...

Hari khamis mlm tu aku rase badan dina lain mcm je..
panasssssss...laki aku suruh cek suhu dia guna termometer tu..
tgk2..bateri nye abis lak..x leh la cek!!!adehh..aku dah start risau ni
mlm tu gak aku ajak laki aku gi klinik la..sbb panas dia lain macam mlm tu..x mcm biase..:(

Smp2 klinik je..Alhamdulillah..x yah tgu lame..sbb xde org..
mase kat luar bilik tu..dina bukan main ligat lagi main menan kat klinik tu.masuk2 bilik je..nampak je doc..dah start meraung!!!
susah doc tu nak cek suhu dia..dia x moh!!adeh sayang..doc tu x mkn kamu la..

doc cek2...39'C..doc ckp "tinggi jugak demam dia ni"
xpe..saya bagi ubat yg kuat sikit..kalau esok x baik jugak..u datang balik kite cek kesihatan utk H1N1..sbb dah 2-3 kes dah kat sini H1N1..."
adehhhhhhh.gugur jantung aku jap bile dgr doc ckp gitu.wisau!takut!semua ade..

Mlm tu gak..balik..aku trus bagi dia mkn ubat..esok nyer,Jumaat..aku cadang nak E/L..aku x sampai ati nak tinggalkan dina yg demam2 tu..doc pun suruh monitor dia ..kalau2 demam dia tinggi lagi :(
Alhamdulillah..jumaat petang dina dah cergas mcm biase...berak 2x..keluar panas2 nyer kot..antibiotik dia mmg kuat..:)

Sabtu tu gi beraya..dina ok je..xde demam pun..batuk skit2 je..then..ahad mlm tu...dia dah mcm dedar2 balik badan..adeh..ni semua la wat aku wisau to the max!!!!huhuhu..dah la laki aku keje mlm minggu ni...

Ya Allah ya Tuhan ku..Kau sembuhkan la anakku dari segala penyakit Ya Allah..sesungguhnyer aku seorang ibu yg x sanggup melihat anaknya sakit...Amin...

Utk menceriakan hati aku sendiri...ni aku sertakan video dina baca doa makan..
Alhamdulillah..skrg dina dah 2tahun 4bulan..dina dah boleh hafal doa makan dgn lancar..mak bangga nak...Alhamdullilah..

layan yer...
=====dina sedang membaca doa makan yer...lepas abis baca tu..dia ckp " jemput makan ayah...jemput makan dina..jemput makan TALIPON" ----AIK..TALIPON PUN KO JEMPUT MAKAN KE DINA??HAHAHHAHA....ANAK AKU...


video

8 comments:

FaizAmYAirieL said...

omg sya!! bijaknye dina..sure ko hari2 ajar die bace doa mkn sblm makan kan??agak lawak dina jemput mkn telepon lak...kahhhh...

syahfiza abd samat said...

pa..aku tau kerisauan ko tuh!sbb baru2 nie aku mengalami mende yg same gak!uhuhu..
ko rajin2 la lap bdn & pale dina ngan air asam jawa bg turun panas dier..

saveme_zero said...

solehah anak ko ni sya. pandai dah dia membaca..kelebihan pada dia. so apa lg..sila2 la tambah..kahhhh

~chekuna~ said...

pandainya dia...cepat belajar...bagus2...kan skrg musim demam..ramai sungguh budak2 demam ni..harap cepat baik..

fazilzura said...

sian dina...

hrp2 dia cepat sembuh

ai said...

Aloloooo..

Mmg skang ni musim demam balik arr. Anak2 aku pon haritu demam. Cepat2 aku bg ubat. Ely yg tak bape nk demam tu pon mkn gak ubat. Takot ooo. Harap2 pasni Dina betul2 sembuh k..

Cute gilak dia bc doa. Jemput makan talipon yg tak bleh blah tu! keh keh

el said...

pndinye menantu aku ni
sayangggg dina...muahhhhh
alahaiiii pttlah dia dmm
dia nak jd pandai
tgklah tu dh pndi bc doa
xmo jemput makan kat danish ke
heheheh...

ayuZack said...

dina yg sgt kiut.. geramm auntie tau.. semoga cepat sembuh yer sayang....

kalo aku bukak facebook jek skang nie sya, dak farah sibuk cari kawan (dina) nak baca doa sama2.. geram aku tau...