Wednesday, February 12, 2014

Alfatihah buat arwah ayah saya..


Assalamualaikum..baru di beri kesempatan kepada saya utk saya coretkan cerita saya di sini..Pada tarikh 21hb Januari 2014 ( hari selasa) jam 10 malam saya dapat 1 panggilan yg mengejut daripada abg saya yg mengatakan ayah saya dah meninggal...Innalillahiwainnailaihirogiuunnnn..

semasa berubat dengan ustaz dari kelantan @ de palma hotel ampang.

Terkejut sangat saya mase dpt panggilan tadi.Seorang lagi insan yg saya sanjung di dunia ini pergi meninggalkan saya dan adik beradik saya buat selama - lama nya....Arwah disah kan mengidap barah paru2 tahap 4 selepas pemeriksaan ct scan pada bulan november 2013..kemudian refer ke hospital respiretori ( WAD TIBI) utk buat biopsy..selepas 2 minggu..keputusan keluar..ayah mmg di sah kan mengidap barah paru2 tahap 4..doktor  ckp..x dapat nak buat apa2 sbb sel barah dah merebak ke seluruh badan..kalau buat kimoterapi pun..x menjamin arwah sembuh..aku redha..aku x berdaya melawan takdir..tapi kami akan usaha selagi ada daya..insya allah..

ayah di tahan di wad selepas dapat tahu ayah mengidap barah paru2 tahap 4

x sampai hati nak kejut ayah mase di..lena sungguh ayah tido


mase ni arwah dah sgt kurus dan x bermaya..terbaring aje kat katil


arwah dgn anak kesayangan nya..Syaffiq, adik lelaki saya.

Arwah meninggal di rumah isteri nya di subang jaya pada jam 730 malam -+ tapi kami dapat panggilan dari ibu tiri pada jam 10 mlm..agak terkilan jugak masa tu..kami menanti jenazah di bawa pulang ke keramat..kemudian kami ambil keputusan, nak kebumikan arwah di tanah perkuburan Kg Puah..sama tempat arwah emak di kebumikan..Alhamdulillah..segala urusan malam itu dipermudahkan..Jenazah akan di kebumikan esok pagi jam 9 pagi..mlm tu..kami gilir2 berjaga tgu jenazah di surau Kg puah.

Seawal jam 7pagi..perkarangan surau dipenuhi org kampung /kawan2 arwah dan sedara mara dtg melawat..x sangka saya begitu ramai kawan2 tempat kerja arwah dtg melawat jenazah..suasana syahdu sangat..Alhamdulillah..urusan pagi tu di permudahkan..dari mandi jenazah, kafan, solat, smp la pengebumian..berjalan lancar tanpa sebarang kesulitan...yang paling menyentuh hati saya semasa sampai di kubur.. tempat arwah di tanam..betul2 bersebelahan kubur arwah emak tersayang saya..Allahuakbar..Allahuakbar..Sesungguh nya janji Allah itu pasti..Allah susun perjalanan hidup ni elok cantik dahhh...dah ketentuan arwah emak dan ayah saya disemadikan sebelah menyebelah..alhamdulillahh..



ape yg terjadi didunia ini..semua ditentukan oleh Allah SWT..
Damai la kedua arwah emak dan ayah di sana..semoga kita bertemu nanti..insya allah..

(saya x berdaya nak menaip panjang waktu ini..sebak masih menyelubungi diri..ada kala sedih..ada kala rindu..ada kala x terkata apa2..ape2 pun saya berbangga dpt memiliki emak dan ayah seperti kedua arwah ini....syukur pada Allah kerana kurniakan emak dan ayah yg sgt2 baik dan byk berjasa pada saya..Alhamdulillahhh




2 comments:

A.I said...

Al~Fatihah utk arwah ayah + mak kau Sya. Rezeki mereka dpt dikebumikan sebelah menyebelah...

(kurusnya arwah ayah kau masa sakit tu. lain sgt rupa dia)

sari idris said...

Alfatihah tuk kedua duanya. Mmg rezeki mereka untuk berada sebelah menyebelah.

Kan Ai...