Tuesday, February 2, 2010

sudah kuPUTUS kan!!!

adehhh...
jpe lagi kite eh.malu lak aku nak wat entry ni..hehhe..mesti korang ckp aku ni MINAH X SERUPA BIKIN..hurm..x kisah la ape korang nak panggil aku kan...atleast aku dah try...mcm ni citenyer..

Start from the day yg aku tau aku pregnant,aku dah fikirkan apekah transportation yg aku nak naik menggantikan bidang rempit aku tu..kahhhhh...aku putuskan nak naik LRT,MONORAIL..tapi..setelah aku mengalami sendiri pengalaman naik train2 tersebut..sgt2 la x sesuai dgn fizikal aku yg sedang fening2 lalat ni..tau la..dlm train org ramai..

kadang nak bernafas pun x de ruang woo..huhuhu..ari pertama tu aku ok lagi..masuk ari ke-2..bile aku fikir2 balik..satu hari perjalanan dah rm6..kalau sebulan dlm rm120..hurm..byk gak tu..serupa kalau aku drive bwk kete..cuma lebih skit la..sbb parking kete pun kat area ofis aku mahal yer..rm10 per entry..

aku cuba gak naik lrt..tapiiiiiiiiiii...sgt2 x sesuai dgn aku..hurm..maybe aku dah selesa naik kete n moto kot...setelah di fikir2 balik..parking kete tu aku boleh claim dgn ofis..so,aku gagah la drive gi keje :) atleast ringan skit beban tu kan?tapi bulan pertama ni aku kena dulu kan duit aku la rm200 utk parking..minyak ngan tol sendiri la..x leh claim..huhuh..ape2 pun..aku bersyukur gak la masih ade pengangkutan yg aku boleh bawak..huhuh..bile naik train pening x sudah2...tapi bile drive..elok je aku terkinja2 dlm kete tu :) nape yer??

so,aku mintak maaf la kat korang yg bagi aku semangat naik train gi keje tu eh :(
sesungguhnyer aku dah cuba...tapi aku x berdaya..:)
time kasih gak kat kawan2 yg nasihat aku supaya hati2..aku hargai semua tu..tq
so,keputusannyer skrg..aku DRIVE gi keje..hehehhe :)





momie..

15 comments:

fazilzura said...

tu le junior..aku dh ckp dh .. mmg x sesuai ler org ngndng naik LRt ke hape ker, mmg beter ko naik kete.. even jem but ko senang ... xde ler sesak2 ke hape ker.. ala duit kuor skit je lebh nye..

Ciklinn said...

lorrr kesiannyer kamu... kalo camtu eloklah kamu drive dik.. tpai jgn naik moto lor.. bahaya....

tapi mahall yerkk parkingg..adoiii

el said...

oklah tu leh claim balik..lega hehehe
aku igtkan tu pic perot ko...ishh mn mungkin buk...besor semcm..kamoo bape week je..bgslah tu lega jugak ati aku ko naik kete..kalo x asyik riso je kamoo naik lrt tu..hehehehe

Mizz_Ila said...

hahaha...aku yg x ngandung pun mabuk naik train. aku lg poyo dr ko!.. hehe

wei.. bawak kete jela.. selamat skit.. & selesa leh pasang radio..ekon. okla tu leh claim ..xde la parah sgt..

Unknown said...

hi mummy...come visit our little shop http://pinkdanbiru.blogspot.com See ya!

Syafa said...

zura..skrg aku paham mcmane keadaan dlm train tu..huhuh...

ciklin..mahal sungguh kan parking sini?tapi ape leh wat..terpaksa gak la..

el..tq sbb risaukan aku..aku tau ko syg bangat kat aku..hehehe..

ila..ko mmg getiks dari dulu..ngade2 x leh naik train..kahhhh

oYa said...

hahahaha syafa..aku petne kan darwisya still rempit..hr tu langar lubang///begegar otak....tp ALHAMDULILLAH sumer selamat...
ko pandu kete leklok lah..apa2 pun naik apa2 pun yang ptg ingat bb lam perut okies....

masa petnen 9 bulan still bwk motor...kekadang mai sakit selamber badak je tahan hahahaaa sbr jelah kan

nizajeff said...

ala sya..aku xtau ko peknen..papepun aku arap msih lum lambat aku ucapkan tahniah ye...semoga ko tabah menempuh alam mengandung...hehehhe

Syafa said...

weh oya..berani nyer ko..dah 9bulan pun ko rempit..huhuh..aku x sanggup la..takuttt...ko mmg hebat ler..nasib baik x ape2 yer..

yulll...aku rindu kat koo..ko sihat ke weh?tq eh..ko masih blum terlewat utk wish..ramai lagi yg x tau aku peknen..kahhh

A.I said...

kalau dah tak terdaya, jgn dipaksa. gi le keje ikut selesa kau..

cantek layout ooo (^_^)

syafyza abd samat said...

ok la tu pa..still bole drive n g keje kan?
dari xbole wat ape??melepek ateh katil??haaa lg bahye!ehehhee
neway,tk a gud care ya!

Unknown said...

Okla tu ko bley claim.
ye itu pilihan terbaik!! jem sket aje...kalo nak banding ngan aku ni kol 6 kuar opis..kol 8 ade sampai umah...make sure bwk sentiasa ade:

1. beg pastik dlm kete untuk muntah
2. towel
3.potong siap2 buah. sambil mkn hehehe
4. bantal..agak2 ko tensen sgt drive pekup mulut apalagi jerit!!!!!!!!!!(cam aku buat wakaka)

FaizAmY said...

better sya ko drive gi ofis..nak muntah pon senang..ekekekeke...anyway take a good care for urself n bb k...

Unknown said...

salam syafa..tahniah..jaga diri dan baby bebaik..tak leh rempitlah dalam setahun ek..tentu rindu dgn motor rempit..
memang fening klu gi kerja naik pengangkutan awam ni..bila pagi tak apa jugak..kalau balik...ehmmmm faham ajerlah..tak apa at least kamu dah merasa dah naik pengangkutan awam..sekarang ni berkorbanlah sikit RM untuk keselamatan diri dan baby..alamak terlebih sudah...

nasz said...

aku ingat gambar tu perot ko. hahaha