Thursday, August 27, 2009

MACAM2 CERITA BULAN PUASA NI..


Salamm
Jpe lagi kite di bulan Ramadhan yg Mulia ini..ahakss
Di kesempatan ini..masih blum terlambat kan..aku nak ucapkan
Selamat Menyambut bulan Ramadhan kepada semua umat Islam di dunia ini..
Ter istimewa buat teman2 blogger semua.. :)

ni ade cite skit dari hari bermula nyer puasa..Kepada sesiapa yg kenal rapat dgn aku..korang semua mesti dah notice..aku ade bgtau mak aku nak berniaga utk bulan puasa ni..memandangkan dia baru je pencen bulan January ari tu..so,dia sgt2 x sabar nak berniaga..hmm..mak aku start berniaga 1 ramadhan..bersamaan hari Sabtu.

Mak aku sewa tapak dekat AU3, Keramat..Dekat dgn Pangsapuri Kenanga Sari dan Mayang sari tu..Sape yg tau..tau la..Mak aku niaga kecik2 je..Mee jawa,Mee rebus,dadih,kuih muih,air..tapi tu permulaan je la..hahaha..lepas dah 3 hari mcm tu..ade lak buss yg x jalan..so , kena cari alternatif la.nak jual aper..hmm..fikir punyer fikir..satu hari tu aku try wat kek batik..ala..yg biskut marie+choc+milo+susu tu..sedap tau..hehe..aku saje la try..pastu letak 1 tupperware kat kedai mak aku..x sampai 1jam ko!!!abis 1 tupperware tu!!!huh..x sangka aku..dlm hati aku ckp "BOLEH JUAL KEK BATIK NI" pas dah abis jual tu..aku pun ckp la ngan mak aku.."MAK, MAK X YAH JUAL BYK2 MENDA LA..MAK JUAL KUIH BATIK NI JE..KALAU DAH NI JE YG LAKU.."

pastu mak aku pun setuju..mlm tu dia suruh aku sms resepi..hehehe...esoknyer aku gi kedai dia..tgk dia dah jual kek batik tu..Alhamdulillah..dah 3 hari jual kek batik tu...hasil nyer memberi pulangan..hehehe..Aku sebagai anak mendoakan yg terbaik utk mak aku..semoga perniagaan yg baru bermula ini..memurahkan rezeki mak aku dan keluarga aku..insyaallah..kawan2 pun doakan la semoga perniagaan mak aku berjaya yer.walaupun hanye perniagaaan kecik-kecilan..Insyaallah..



ni la menu mak aku di hari pertama nyer..huhu
tq to ila designkan utk aunty sab..


aku yg control cun di situ..kahhh


dadih mak aku mmg meletop!!!


mee jawa yg dtgnyer dari keramat..


dina pun nak niaga sama..

adik bongsu aku yg sgt setia dgn mak dia..hehe

awal lagi ni..xde org..kul 5 mcm tu

mak aku ade lesen niaga tau!!bukan haram nyer..bayar kat dbkl ni!!


=======================================================================

Ni pulak..cite mlm tadi..pada sape2 yg kenal ngan minah ni..mesti ramai tertanya2..mane la pegi minah sepet sorang ni..kahhh...jgn risau dan gundah gulana ye kawan2..ANNE ade je kat ukay perdana tu..masih berjiran dgn aku dan mek sara..whakkakaka..

Smalam petang tetiba aku dpt sms dari anne..dia ckp..nak dtg umah anta kuih...sbb mak dia niaga..sedekah kat aku..amin..rezeki kami lagi..tq anne..sedap2 kuih mak ko.nanti akak singgah bazar wangsa maju jpe mak ko yer..ahaksss..

Mase anne smp2 je..dia bwk alex je..daniel dah tido kat umah..punyer terkejut nyer aku bile tgk alex!!!!!KUS SMANGATTTTTTTT... cite punyer cite...anne ckp..berat alex skrg 19.5kg occay!!!!huhuhu...terkedu aku weh..anne cite lagi.alex kuat mkn nasi, kuih2(yela..dah nenek dia wat kuih)susu kena botol yg besar tu..kalau botol kecik.dia akan mintak 2x susu..boleh???huhuh..wisau aunty tgk ko alex..tapi yg penting..rambut alex dah blonde balik eh..mcm bapak dia..kahhhhhhhh...



windu aku kat ko anne..


adoi..bolatnyer ko anak teruna oiii..geram aunty..


tgk la 2 sahabat ni..mesra kan??
(tapi aku lebih tgk kat pewot alex yg bolat tu)


ha..tu dia!!!body builder!!!amek!!

=======================================================================
Ni pulak cite smalam gak...huh..berkejar2 tul aku smalam..
asal nyer 4.30 aku balik..nak pegi rumah nas..anta brg..pastu x jadi..sbb ujan sgt lebat..pastu aku bergegas gi gerai mak aku..huhu.ujan lebat jugak..dok la aku kat kedai tu..smp maghrib..(dina kat umah mil aku).lepas maghrib aku sms ila..

bgtau x sempat nak dtg umah dia amek mask tu sbb ujan..sbb aku nak amek dina kat ampang lagi..then..smp ampang...ujan benti lak..dari ampang..aku sms ila..aku dtg la amek mask tu kat umah dia..huhuh...sbb dia dah watkan kuih onde2 utk aku!!!!kahhh..i like!!sbb dia wt gak warna merah kegemarah aku..whakkaka...tq ila sayang..i lap u..murah rezeki ko bulan puasa ni..aminn



aku,

Wednesday, August 19, 2009

MODEL TUDUNG AI ????


PERHATIAN!!!!!!

AKU ADALAH MODEL TUDUNG BARU UTK KEDAI AI
DIA BARU LANTIK AKU TADI ...KAHHHHHHHHHH
XDE LA..AKU ORDER TUDUNG DARI DIA..SGT2 BERBALOI OK
MURAH ,CANTIK, LEMBUT,CUTE..AKU SUKEEEEEEEEE
(TUDUNG KO YE KAK AI..BUKAN KO TAU)

aku beli yg selendang jojet putih + selendang ct itam tu..
Yang pink tu Alyn yg order..aku tumpang pakai je..whakka
yg lagi dua tu..syria ngan merak tu..ofismate aku beli..aku peraga kan gak..
hehehe..comey x aku ..muke aku kecik tau..so, nampak mcm kanak2 riang je..huhu..aku aku sgt suke kat selendang dato Ct tu yer!!!tq kak ai...aku beli..ko jual yer...brooch nyer duit..nanti aku transfer.ahaks...layann


alyn..ampun..aku try je..lawo pulak pink ni


keciknyer muke aku!!!!


ni yg mcm ila slalu pakai..syria..lawo gak..lembut je

ni la aku beli..selendang jojet..sgt lawo



alamak..jambul dato sya dah keluar..kahh




AKU,

Monday, August 17, 2009

KONVOKESYEN ADIK IPAR.

Salam..
entry ni cerita ceritu mase hari khamis lepas..aku cotiii
sbb nyer..nak pegi konvokesyen adik ipar aku(adik laki aku)
ala..yg kembar tu,yg satu U ngan malyana mansor tu..hehhe.
Zuhaila nama dia.hmm..lame gak dia blajo..
amek degree In Education Science.

Ala...nak jadi cikgu la..mcm cikgu ashaari dlm cite masam2 manis tu..whakkaka.

Tahniah akak..(aku panggil dia akak sbb kembar kan..
sorang lagi adik la)
sbb dah berjaya mendapat segulung ijazah..akak sebagai kakak ipar..walaupun bukan kakak betul.sgt2 bangga dgn akak sbb dah berjaya smp tahap ni.abis gak kamo blaja yer..Amin..Selamat melangkah ke alam Kerjaya pulak..Dan tentu2 la kerja menunggu kamo..yela..cikgu kan..
bukan senang woo nak jadi pendidik ni..mcm2 karenah budak2 skrg ni..kak syafa harap...akak sucess dlm kerjaya nanti yer..Good luck n happy selalu..

Utk adik pulak..(Zuhaili)..masih practical, amek Business. Insyaallah dia akan grade bulan 5 tahun depan..Jgn risau..
adik nyer konvo pun kami akan terjah!!!hehehe..

Harapan kak syafa..semoga kalian berdua berjaya dlm hidup masing2..Aminn..



byk sgt org jual bear..meriah!!!


ni la dewan nyer..kami x leh masuk sbb xde pass
so,tgu kat luar ajer..


cubaan anak buah laki aku nak snap pic aku!!
ilang kepala aku!!!


tu dia..dah keluar..


ape lagi..bergambo laa.....peace!!!


ni la zuhaila..adik ipar aku..
tahniah kak


aku dgn si kembar...ella n elly..



sejuk pewot mak ayah yer..anak dah bwk balik
segulung ijazah..Aminn..


dina sgt takut dgn menatang ini!!!



tgk tu..bukan main berpaut kat uwan nyer..takut ngan lion tu..


ala..cik abg x pandang lak..menci!!!hehehe


dina ngan acu ella..


dina ngan acu kembar..same x???


cubaan buat peace


yeah..dah jadiii..peaceee


tgk tu..kayo gilo bapak amoi yg grade tu..
dia di raikan dgn 3 ekor lion tau..
bangga weh!!!semua tgk dia je..heheh

Mlm tu..kami meraikan dgn makan malam kat KDE..
TAHNIAH BUAT ZUHAILA MUHAMAD..


aku...

Friday, August 14, 2009

DINA PUNYA!!!!!!!!!!!

Alhamdulillah...rezeki anak aku..
dah lame sebenarnye dina dok mintak nak menda ni
kebetulan bawah rumah aku tu..dia letak basikal anak dia kat luar rumah je..
so,tiap kali nak naik rumah..dina mesti ckp "mak..tu basikal orang kan ..orang punyer" ala..cian pulak bile dgr dia ckp gitu..tu maknenyer..
dia mintak mak bapak dia belikan la tuuuuuuuuu..kahhhhhh

ni ari tu la ni..ntah mcmaner la laki aku tetiba ajak gi cari basikal dina..huh..pantang ade duit kan???tapi x pela.ni kira hadiah besday dia ari tu la..utk dina..ape2 pun boleh sayang oiii...hehhee.harap2 dina suke la basikal tu..

Mula2 kami gi carefoure wmaju..belek2..ade yg cantik..tapi dina bekenan yg utk budak2 kecik tu..aku fikir2 balik..menda ni dia main kejap ke ni..esok dah beso x leh main dah..better belikan yg besar terus..senang..dah beso esok x yah mintak dah yer..kahhhhhhhhh..pastu..laki aku ckp..mcm x kukuh je basikal kat sini..dia ajak gi tgk kat anakku dlm carefoure tu je..xde gak..

pastu aku ckp..kite tgk kat Manjaku blakang tu la..
.hmm..berdesuppp pegi...
jpe yg bekenan ...trus la beli..aku ckp awal2 kat laki aku
"sye budget rm100 je..so, jgn tgk yg atas rm10o ye.." kahhh




amboi..belek ape tu..??



sibuk tul ayah dina ..ape la yg ayah ko buat tu nak oi!


belek la yah..beleh..jgn jahanam sudah..kahhh

ok..rase mcm dah ok..dina boleh naik dah!


cak!!!!jeng..jeng...dina nak naik ni..sape mau ikut?!?!?!




mak dina ,

Tuesday, August 11, 2009

SING ALONG WITH DINA!!!

SALAM..
NI LA AKTIVITI ANAK DGN MAK BILE KETIADAAN BAPAK DI RUMAH..SEMENTARA TGU BAPAK DIA BALIK..AKU AJAK DIA NYANYI DULU..KAHHH...NASIB LA ADE ANAK KAN..KALAU SORANG2..NTAH APE LA AKU NAK WAT KAT UMAH TU..HEHEHE...LAYAN VIDEO DINA MENYANYI..LALALALALALA...

video


video

Monday, August 10, 2009

SARAPAN KU...NYUM2

CHEEZYCHICARONI!!!
INGAT KFC JE LEH WAT???AKU PUN LEH WAT LER...
X SUSAH PUN..KAHHHHHHHHHHH

JEMPUT MAKAN KAWAN2 KU SEMUA???
NI SARAPAN NI..
BISMILLAHIRAHMANIROHIMMM...












Your Name

Friday, August 7, 2009

SEBEL VERSI DINA PULAK!!


huhuh...nampak luas dahi anak aku kan..
mase aku suruh dia ckp ni..dia mcm nak nangis pulak..
awat sedih sgt muke dina tu ...mak x marah pun..
mak suruh ckp SEBEL je..hahahhaha..
sesungguhnyer dina anak yg baik..ikut ckp mak nyer..
alhamdulillah...hehehe

video

Thursday, August 6, 2009

AQILA SEBELLL!!!!SEBELL!!!!


KAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH...
AKU NI SGT LA TERINGIN NAK DGR SORE ANAK DARA SI ELYIES TU..AQILA AKA TIARA(DLM CITE INTAN) YG SLALU DOK SEBUT "SEBEL!!SEBEL!!KAHHH..
SO,SI IBU NYER PUN RAKAP LA PERBUALAN DORANG..IBU NGAJAR ANAK SEBUT SEBEL DGN BETUL..TAPI MALANGNYER..IBUNYER SEBUT PUN SALAH!!!KAHHH...TAPI XPE..WALAUPUN KEPALA AKU TERGELIAT SBB NAK TGK VIDEO KO NI YIES..AKU TETAP HAPPY..SBB DPT DGR SORE EMAS AQILA TU..HEHEHE..SO,SAPE2 YG NAK TGK TU..SILA LAAAAAAAAA...TERBALIK KAN SCREEN MONITOR/LAPTOP ANDA SEKARANG!!!!!!




video

Wednesday, August 5, 2009

SONOK TGK TV YER??

hmm..tv kami dah dipindahkan ke dlm bilik anak dara ni ha...
thanks to ila..sbb bagi dina cd learning utk anak dara dia yg sorang ni..hehe..tq ila lalink!!jasa mu ku kenang...mmg tekun dia ko..skrg pun dah pandai dah..tanye2 aku "mak..nose mane mak..nose?"wahh...ini satu perkembangan yg baik...hehhe..tq ila..

Dia yg sibuk nak suruh aku pasang cd tu..aku pun pasang la..pastu aku bgtau dia.aku nak masak..dia pun kate "mak pegi la macak..dina tgk cd ye"
huh..senang ati aku..sblm ni dia susah nak tgk tv tau..asyik ikut bontot aku jeeeee..sakit jiwa gak kadang2..hahah...tgh2 dia leka tu..aku cuba2 nak intai la..ape betul ke dia tgk cd..ke dia dok wat kerja lain..hmm..ternyata..dia mmg tgh kusyuk tgk cd ko ila oi!!!!suke akuuuuuuuu...


C.A.T is CAT!

aku masih mengintai..tapi dia x pasan lagi la..

leka lagi tu!!!!sonok ye cd aunty ila kasi??


alamakk..dah kantoi la!!dia ckp ape tau?
"mak..jgn la sorok2..meh duduk sini tengok tu!"


ishh..mak ni..malu la dina!!!xmoh!x moh!


aku...